You got that one thing - Del 10

Jag såg hur Harry gick sin väg medan han svarade i sin telefon och jag började gå tillbaka ut ur parken. Jag kom på mig själv med att le hela tiden. Jag kunde bara inte fatta det, helt overkligt! Nu när Harry inte var här började jag fangirla lite. Jag var ju som vilket fan som helst egentligen. Jag log stort. Livet var helt underbart.
 
Annas perspektiv
 
Min mobil ringde när jag gick runt och strövade på en gata i stan.
- Hej det är Anna.
- Anna! Emelie här! Stör jag?
- Nejdå, jag är på väg bort från parken nu...
- Bra! Kom hem till mig på en gång, jag och Leila är supernyfikna på vad som hände!
- Okej, jag är på väg. Kan tyvärr inte stanna så länge, ska ta tåget hem sen.
- Det gör inget, skynda dig hit, exited!
- Okej, vi ses snart.
Jag la ner mobilen och började gå i riktning mot Emelies hus.
 
Emelies perspektiv
Jag och Leila var skitnyfikna på hur det hade gått för Anna med Harry. Så när det ringde på dörren sprang vi båda fram och ryckte upp den.
- Hej! Anna log stort mot oss och tog av sig skorna.
- Kom, vi går in på mitt rum, där får du berätta allt!
- Ja, alla detaljer! Flikade Leila in.
- Ja, lugna er jag ska! Anna skrattade åt oss och vi gick in.
 
- Okej, det började med att jag satt och väntade på honom i parken. Sen när han kom gående... Hon log mot oss.
- Alltså sluta säga sådär, berätta allt nu! Leila slog till Anna lätt på armen.
- Okej, okej, jag ska! Jo, när han kom gående där och jag visste att han kom för min skull... Det var nog helt seriöst det vackraste jag någonsin sett. Harry är det finaste som finns. Sen när han kom fram till mig log han och kramade mig. Han luktade jättegott! Anna kunde inte sluta le när hon pratade om det.
- Och sen då!? sa jag jättenyfiket.
- Ja, sen började vi gå på promenad i den fina parken och vi snackade massor. Jag lärde känna honom bättre och han fick lära känna mig bättre. Och vill ni veta det bästa av allt!?
- Ja, såklart vi vill, vilken dum fråga!
- När jag berättade att jag sjunger och spelar så sa han att han trodde jag sjöng jättebra. Och sen sjöng han en nyskriven låt från deras nya album de jobbar på nu! Helt sjukt var det!
- OMG shit! Hur lät det!?
- Han... Han sjöng som en ängel. Anna fick något drömskt i blicken.
- Men, vad hette låten då?
- Han sa att den inte hade något namn, och efter han hade sjungit klart sa jag att jag tyckte den skulle heta My Everything. Han gillade mitt förslag.
- Vad gjorde ni sen då?
- Vi gick till ett glasscafé och han var jättesnäll och bjöd mig. Vi bara snackade och hade det trevligt. Sen skulle han sticka tillbaka till de andra och då kramades vi igen. Fast det här gången så... Anna log.
- Oh, mysigt! Seriöst säg!
- Den här gången stod vi så jättelänge, jag vet inte exakt hur länge. Vi bara stod och kramades och han verkade gilla det. Så båda liksom ryckte till när hans mobil ringde igen och då skildes vi åt och vi sa att vi hoppades vi skulle ses igen.
- Wow, det verkade väldigt mysigt...
- Ja, du har varit på dejt med Harry Styles!
- Nej, det var ingen dejt Leila! Anna rodnade och tittade ner.
- Haha, okej! Om du säger det så. sa Leila och flinade.
Anna kollade snabbt på klockan.
- Hörni, jag måste tyvärr gå! Mitt tåg till Partille går om en timme och jag måste ta mig till stationen först.
- Okej det är lugnt vi följer dig! Jag log och vi gick för att ta på oss skorna.
 
Framme vid tågspåret
 - Hejdå, vi kommer verkligen att sakna dig trots det lilla vi har träffats! sa jag och kramade Anna och Leila gjorde samma sak.
- Jag kommer att sakna er också! Vi får smsa och ringa och så! Anna log och släppte oss för att gå mot tåget.
- Absolut! Vi log och vinkade mot henne när hon gick in i tåget.
 
- Jaha, vad ska man göra resten av dagen då?
Jag log mot Leila och såg att vi tänkte samma sak.
MOT KILLARNAS HOTELL!
 
Harrys perspektiv
Jag öppnade dörren till hotellrummet och gick in. Där inne fanns bara Liam.
- Hey Liam!
- Hi Harry! How was your day? Han log.
- Great! Actually, really great! Where's the other lads?
- They walked down to the shop on some street here to buy new shoes they've seen and I'm looking for some nice restaurant we can go to tonight. Now, do you wanna tell me about it?
- Well, it wasn't really much actually. We just walted and talked and then we ate some ice-cream and talked more.
- So now you know Anna better?
- Yeah, she told me about herself. And Liam...?
- Yeah, what have you done Harry? Liam hörde på mitt tonfall att det var något.
- Do you get mad if I told you that I sang one of our songs for her from the new album?
- Harry! Why did you do that!? We said we would keep it for ourselfes till it was done, what if she tells someone!
- I'm sorry, I just.. I wanted her to hear it.  And she won't!
- You're so stupid Harry, you don't know that.
- I know, I'm sorry. But I trust her, she won't tell anyone.
- How can you know that? You've only known this girl 2 days for gods sake!
- Calm down, I said I trust her!
- That's just because you like her, I know that. Don't deny it!
- No, it's not! I should have stayed with her, she much more nice company than you are. Jag tittade argt på Liam och gick in på toan och drämde igen dörren med en smäll.
 
Varför kunde Liam inte bara lita på mig så som jag kunde lita på Anna? För trots att jag inte hade sagt det så skulle hon ju inte berätta för någon. Inte ens sina kompisar, det var jag säker på. Jag kände mig så trött på Liam just nu. Då bankade det plötsligt på dörren och jag hörde Louis röst på utsidan.
- Harry, do you wanna come out?
- No, I'm staying here.
- Come on, don't be stupid!
- No Louis! I don't wanna talk to Liam right now, cuz he can't trust me.
- What is this about Harry?
- Ask Liam.
 
Då hörde jag Liam ropa i rummet.
- Harry told Anna about a new song from our new album which we decided to NOT do! He sang it for her! What if she tell somebody!?
Jag orkade inte med Liams jobbiga skrik.
- I told you Liam, she won't! I trust her!
- But I don't!
 
Jag suckade och gled ner längs dörren. Det här skulle bli en lång dag.
 
__________________________________________________________________________________________
 
Kapitel 10 ute!
Hoppas alla njuter av sommarlovet och glöm inte att kommentera så blir det fler delar snart!
Puss & kram.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!<3

Svar: Tack så mycket! Ska börja skriva på nästa del nu :D
Pågående novell - You got that one thing

2012-07-10 @ 11:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0