You got that one thing - Del 5

- It's the fourth time in a week we have to see that movie! Harry loves it so much. Han skrattade till och tittade på mig.
- Haha, I see he's a bigger fan than me of that film. Jag skrattade.
Då kom Harry tillbaka med filmen.
- Shit, the coffee's cold! Niall tittade på kaffet.
- It's okay, we have popcorn! Ropade Louis glatt.
Jag såg på medan Louis och Harry tävlade vem som kom först fram till diskbänken där popcornen stod.
Jag skrattade glatt och ropade:
- Go Larry Stylinson!

Annas perspektiv

Harry och Louis var så söta när de sprang fram och rev upp popcornpåsen samtidigt. De skulle stoppa in popcornen i mikron, men allt innehåll i påsen flög åt alla håll. Vi andra kunde inte hålla oss för skratt, de såg så roliga ut när de försökte plocka upp de små popcorn kornen.
- Guys, cmon it's okay we don't need popcorn! Liam skrattade åt dem.
Zayn höll med.
- Yeah, and I don't think anyone wants them now anyway, haha.
Harry tittade skuldmedvetet på mig.
- Sorry...
Jag log mot honom.
- Haha it's okay! The company it's much more important than the snacks!
Harry log då stort mot mig.
- Let's watch the film, I take the best place in the sofa! ropade Louis.
Alla killarna sprang fram som 3-åringar och knökade sig i soffan för att få den bästa platsen.
Jag skrattade till men tystnade. För soffan var full. Jag fick inte plats...
- Eh guys, where am I supposed to sit? Jag tittade osäkert på dem.
- You can sit here in my knee, log Harry.
Jag rodnade men satte mig ner i Harrys knä.
Jag tänkte för mig själv. Jävla dumma dig Anna, varför måste du rodna just nu!? Inför killarna också!? Åh vad jobbigt...

Louis perspektiv

Efter ca halva filmen hade Anna somnat. Mitt på dagen, men hon var nog trött. Jag tittade på dem, Harry och Anna. De var så söta tillsammans. Annas huvud vilade i Harrys knä och trots att vi skulle kolla på filmen, så tittade Harry bara på Anna. Han smekte försiktigt hennes hår och tittade på henne. Han log och hans smilgropar syntes tydligt. Det var konstigt egentligen. De kände inte ens varandra utan hade träffats idag, men man kunde se på dem att de gillade varandra. Harry hade ett speciellt glitter i ögonen när han tittade på henne.

Annas perspektiv

Jag kände hur någon försiktigt skakade mig och sa mitt namn.
- Yes? Jag tittade sömndrucket upp i Harrys underbara gröna ögon.
- Anna, the film is over now. Harry log mot mig.
- Oh, okay, sorry for felling asleep, hehe... Jag log tillbaka och tittade en på klockan.
Shit, den var halv två på förmiddagen! Jag skulle ha ringt Leila och Emelie för länge sen...
- Eh, I have to make a call! Jag ursäktade mig och gick för att ringa Emelie.

Hej, det är Emelie!
Hej, det är jag, Anna.
Vart är du!? har det hänt något? Vi har försökt nå dig jättelänge nu!
Oj då.. Nej då, jag mår bra. Nä mer än bra, jag mår fantastiskt!
Kul, hittade du din mobil?
Ja... Och gissa vem jag krockade med som hade den!?
Nä.. vem!?
Harry från 1D!
Nej du skojar! Ska bara säga till Leila! Sådär... Var är du?
Eh, jag råkar faktiskt vara i killarnas hotellrum.. Vi.. liksom... kollade på film här.... hehe.....
Nä nu skämtar du! Kom ner nu och berätta allt!
Okej, kommer strax! Ska bara säga hejdå till dem.
Okej, ses snart!

Jag vände mig mot killarna som hade stått bredvid när jag pratade.

Harrys perspektiv

Anna gick iväg för att ringa ett samtal och jag förstod inte ett ord av vad hon sa. Hon pratade ju svenska så det var ju inte så konstigt.

- You really like her, don't you? Louis tittade glatt på mig.
- Yeah.. I've only known her for a few hours, but I don't know... It feels special, she is special. I like her. A lot...
- But she likes you too! Go and get her number now! Zayn tittade på mig och sedan på henne.
- But, what if she...
Niall avbröt mig.
- Harry, stop it! Just do it you stupid mofo! Maybe this is your only chance.
- Okay, I will. Jag log.
Anna avslutade samtalet och jag gick fram till henne.
- Harry, this was really nice! But I gotta go now, but thanks for your invite! Hon log.
- Yeah, no problem! Nice to have you here! Do you wanna meet tomorrow?
- I would love to do that.. But I'm not sure.. I don't live here in Gothenburg, I live a bit outside. But... I don't wanna miss this chance!
- Great! Can I get your number so I can text you tomorrow? Jag log och hennes ögon tindrade.
- Yeah sure!
Vi knappade in våra nummer i varandras mobiler och hon gick sedan ut genom dörren och vinkade.
- Bye, see you tomorrow!
- Yeah, bye!
Jag stängde dörren och log för mig själv.

_____________________________________________________________________________________________

Okej, femte kapitlet ute! Kommentera om ni vill att något särskilt ska hända, har dock planerat lite saker och har precis kommit igång :) Kommentera på, då vet ni att jag blir glad! Kram!

Kommentarer
Postat av: Alvaa

gaah! du är väääldigt bara på att skriva!<3

2012-06-16 @ 22:33:48
Postat av: Angelica

sv: tack för din jättegulliga design! Vi hoppas du stannar och läser vår nya novell också! :D

2012-06-17 @ 20:29:54
URL: http://onedirectionnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0